i luv to sewing and crafting....

Pages

TQ to be my Followers

Sunday, May 30, 2010

Bubble dress

Lama betul saya tak update blog ni... tak la sibuk mana pun...:) menjahit pun dah kurang... tapi alasan yang kukuh sebenarnya MALAS....heheee..Hari ni saya nak share dress yang saya jahit ni...BUBBLE DRESS...  dah lama saya berangan nak jahit bubble dress macam ni... buat pertama kalinya dalam sejarah saya jahit dress ni. Merata-rata saya cari tutorial dia, payah gak sebenarnya nak memahamkan ape yg tutorial tu ajar... Sudahnya saya reka sendiri...tak reka mane pon..  Comel tak??? ngeee***

Ni la sumber inspirasi saya... Saya jumpa gambar ni kt flickr..:)

Untuk bodice dia saya gunakan pattern NEW LOOK 6879 size 1/2..maklum la my lil qayra comel je...:) Saya letakkan lace yang simple je kat dada dia sebab tak nak nampak semak sangat. Lagi pun kain ni dah penuh dengan bunga.. Untuk skirt pulak saya main agak-agak je...lagi kembang lagi cantik bila dah jadi..


Pertama kali saya guna dan jahit zip sorok ni...main redah je.. tu pun saya belek kat baju ready made qayra, nasib baik dia jadi..
Ni la gambar dari belakang..... suka sangat-sangat... saya nak buat banyak-banyak lagi dress macam ni...:)  tu pun kalau rajin Lupa nak snap gambar dia pakai dress ni... lain kali la yea... enjoy..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Search This Blog