i luv to sewing and crafting....

Pages

TQ to be my Followers

Saturday, March 19, 2011

happy birthday Qayra n apam dot dot....

Hari ni genap 2 tahun usia puteri saya Nur Qayra Zafeera Binti Muhammad Zulkifli
xde potong kek pon.. tggu birthday party yang di tangguhkan ke bln depan :P
so hari ni saya buatkan apam dot dot untuk qayra dan adam.. 
apam ni sedap dan senang nak dibuat
 
Serba sedikit sejarah sebelum kelahiran qayra...Selepas 5 jam saya bertarung nyawa, tanggal 190309 tepat jam 0519 saya telah selamat melahirkan seorang puteri yang diberi nama Nur Qayra Zafeera Binti Muhammad Zulkifli di Hospital Serdang dengan berat 3kg. bermacam dugaan ditempuhi, termasuk lah labour room yang ditutup berikutan kebocoran paip.. jadi saya bersalin di wad biasa (4 beded) yang telah diubahsuai seakan2 bilik bersalin juga.. tanpa peralatan yang lengkap dan yang paling menyakitkan hati suami saya tak diizinkan masuk menemani saya.. alasan nya takut patient lain tak selesa... padahal masa tu tak ada patient lain pun kat situ.. lagipun tutup je la langsir tu...:P angin je tengok muka nurse tu... nasib baik la memikirkan kesakitan yang dialami.. kalau tak mahu gak bertekak ngan nurse tu...saya paling takut duduk kat hospital.. saya hanya masuk hospital semata2 untuk bersalin je... bermalam?..oh tidakkkkk sama sekali... lepas dibenarkan duduk di wad tghhari tu jugak saya mintak discaj... time saya bersalin wad memang penuh, takde katil yang kosong pun..musim kot..:) so doktor tanpa byk tanya terus lepaskan saya balik ke rumah... syok nya... 

Untuk qayra tersayang.... Happy 2nd Birthday..semoga membesar dengan cerdik, cerdas dan cergas... menjadi anak yang solehah dan mendengar kata...
WE luv u so much much n much...=)

20 comments:

  1. hepi belated bithday qayra...

    Ayda.. saya dulu pun bersalin kat h.serdang gak.. thn 2008. tp masa tu labour room okey lagi.. syukur ayda & baby okey.. itu yang penting kan... seronotnya tgk org ada ada anak dara nih.. dpt jahit gown comel2 utk anak sendiri.. heeeee :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Search This Blog