i luv to sewing and crafting....

Pages

TQ to be my Followers

Tuesday, June 22, 2010

Rosie Dots in Pinks Sundress

Salam semua... lama betul tak update blog ni...... hari ni saya nak share sundress yang  baru je siap ni.. fabric dari Tanya Whelan ~ Darla collection ni saya beli dari kak zura.. dah dua minggu terperuk dalam plastik sejak dia tiba kat rumah saya...:D


Saya jahitkan sundress yang simple je..lagipun kain ni saya beli 1/2 yard je...hehehe.. ngam-ngam je.. tu pun ada balance lagi sikit... full lining kat bodice dia..bias tape ni dari kain cotton nagoya je... saya buat pakai manual coz saya takde bias tape maker :(..dan untuk body saya gunakan pattern New Look 6688 size 1/2...tu pun besar sket...

Saya suka sesangat dengan semua collection Tanya Whelan.... sweetttt je :).. sebab tu saya tak letak ape-ape kat tengah tu.. coz saya rasa corak dia je dah cukup buat baju tu berseri plus saya malas nak jahit...


Esok pagi qayra ade check up kt klinik... saya memang sengaja jahitkan baju ni untuk ke klinik pagi esok.. hahaha melaram la si kenit ni nanti :))

Happy sewing :D

3 comments:

  1. salam ayda, comelnya dress ni!! simple but looks very well made. Akak pun memang suka sangat all Tanya Whelan roses prints, very vintage. Amboi...bergaya lah Qayra gi klinik sok, so pretty!

    ReplyDelete
  2. memang sweeeet sangat dress ni.
    kalau pasal kain terperuk dlm plastik, saya punya ada yang dah setahun terperuk pun ada haha..

    ReplyDelete
  3. zura ~ Tq kak.. kalu ikut hati nak beli sume collections dia :) nasib baik blh kawal nafsu lagi. qayra sakan bergay g klinik smlm.. nasib dia x mengamuk..

    dura ~ thanks dear.. saya ni mmg x blh tgk kain belum berjait ni.. especially kalau baru beli..excited :) lagipun tgn ni gatal je nak potong.. ni tgh xde mood tu yg terperuk jap tu:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Search This Blog